לא אחת נפגשתי עם בעלי עסקים, שיש להם רעיונות מבריקים למוצרים, הם נותני שירות מדהימים או מנהלים צווים באופן פנומנלי, אך נרתעים ממילה אחת, שעליה יכול לקום וליפול העסק שלהם - שיווק!

שיווק ומכירות להצלחת העסק שלךהאם שיווק ומכירות בעסק מרתיע אתכם? האם אתם מוצאים את עצמכם פונים לאפיקי שיווק מסורתיים ומיושנים, רק כי אתם לא מצליחים לחצות את המחסום הפסיכולוגי שהמילה שיווק מעוררת בכם? יכול להיות שכשלתם עם ניסיונות שיווק קודמים, והחלטתם שאתם לא מקדישים לכך את משאבי העסק שלכם? אם עניתם בחיוב על אחת או יותר מהשאלות הללו, הגיע הזמן לעשות ריסטרט. עסק לא יכול להתקיים ללא שיווק, כיוון שרק שיווק ומכירות יכול להוביל לגידול במכירות, אך לפני שפונים לבניית מהלכי שיווק ומכירות לעסקים, חייבים לוודא, שהעסק מנוהל נכון מבחינה ארגונית ופיננסית.

עסק בריא יכול להוביל מהלכים שיווקיים, שיובילו להיקפי מכירות גבוהים, ולהפוך את מחלקת שיווק ומכירות בעסק לקלף המנצח בסביבה העסקית בה פועל העסק.

שיווק ומכירות כיצד עושים זאת נכון?

מערך השיווק:

  1. בוחנים את ערוצי השיווק והמכירות בהם העסק משתמש- האם הם מתאימים לתחום העסק, האם הם פונים אל קהלי היעד שלו, האם גם המתחרים שלו מפרסמים בהם ומהם האפיקים המשתלמים ביותר מבחינת התשואה שהם מעניקים לעסק בעד ההשקעה.
  2. בוחנים את מידת ההתאמה של ערוצי שיווק ומכירות בהם פועל העסק לתקציב שיש לו לצורך שיווק
  3. בונים תכנית שיווקית, שתמקסם את ההשפעה של פעולות השיווק ותניב את מרב הרווחים לעסק

מערך המכירות:

במקביל למערך שיווק ומכירות יש ליצור מערך מכירות ראוי ונכון.

  1. מגדירים את יעדי המכירות בהתאם לתכנית השיווקית והעסקית שמתכננים
  2. מנתחים את התוצאות ולשפר ביצועים, שכן המכירות מהוות את הדלק למנוע העסקי והמשך תפעולו
  3. מבצעים מיקוד לעסק ומדגישים את היתרון התחרותי
  4. מאתרים נישה בה ניתן להציע ערך מוסף ללקוחות הפוטנציאליים של העסק

בואו לנצח את השוק ולפרוץ את תקרת הזכוכית - שיווק ומכירות. לפעמים זה עניין של שינוי גישה. כשתוקפים את הנושא נכון, שיווק ומכירות העסק הופך למשחק מהנה, והמכירות גדלות באופן טבעי שזה כמעט מצחיק.

שיווק ומכירות לעסקים אם זה כל כך פשוט, למה לא כולם מצליחים לעשות את זה?

כי זה דורש התמדה!

מנסיוני בליווי עסקים, גיליתי שיש מנהלים שמבקשים ייעוץ וליווי ובניית אסטרטגיית שיווק ומכירות לעסקים, מנסים אותה לזמן מה, וחוזרים לדפוסים הישנים. כמובן שכל צוותי השיווק והמכירות לעסקים נגררים לאותו דפוס מיד, כי גם הם צריכים לצאת מאזור הנוחות ולעשות שינוי, וגם העובד האמביציוזי ביותר לא יצליח להתנגד למערכת שלמה שבוחרת לפעול בדרך זו.

לעומתם, יש את המנהלים ובעלי העסקים, שלוקחים את השינוי והלמידה החדשים כאתגר, ועם הרבה כוח רצון הם מצליחים לרתום ואפילו לסחוף את כל העובדים יחד אתם.

גם אתם הייתם נסחפים יחד עם המנהל שלכם, אם היה מאמין בכל מאודו בשינוי!

אני מזמינה אתכם ליצור את השינוי, שהעסק שלכם צריך כדי לשגשג ולהצליח. זה יכול להיות מסע מרתק ומעניין, ואולי אפילו מפתיע, אך מה שבטוח הוא, שכל עוד אני מלווה אתכם בכל שלב, אתם על הדרך הנכונה.